Aneta Ropek

Trener praktyk sprzedaży i zarządzania. Coach. Konsultant biznesowy.

Aneta RopekTrener praktyk sprzedaży i zarządzania. Coach. Konsultant biznesowy. Manager handlowy z kilkunastoletnim doświadczeniem zawodowym związanym ze sprzedażą. Ekspert w zakresie zarządzania zespołami, sprzedażą, coachingu kadry managerskiej i zespołów handlowych, technik sprzedaży i obsługi klientów. Konsultant badania analitycznym testem MindSonar - style myślenia w określonych kontekstach. Mediator w sprawach pracowniczych. Wspiera Klientów w rozwiązywaniu konfliktów w organizacjach.

 

 

Specjalizacje trenerskie:

  • Zarządzanie zespołem sprzedaży
  • Zarządzanie siecią sprzedaży
  • Budowanie systemów motywacyjnych dla działów sprzedaży
  • Systemy wynagrodzeń w działach handlowych -Wynagrodzenia zmienne ( systemy wynagrodzeń, controlling personalny ,zarządzanie wynagrodzeniami, wzory)
  • Zarządzanie konfliktem w organizacji
  • Mediacje biznesowe
  • Negocjacje biznesowe
  • Storytelling w sprzedaży

Na początku pracy zawodowej pracowała na stanowisku Przedstawiciela Handlowego w firmie Bosch. W latach 2004 – 2007 Kierownik działu sprzedaży w Neptun Software - firmie z sektora IT. Zarządzała zespołem sprzedaży w strukturze rozproszonej. Odpowiadała za tworzenie i realizację strategii marketingowej i sprzedażowej. Następnie Kierownik Oddziału w Agrex Arcon a od 2008 roku Manager pomorskiego oddziału Farutex (sektor: FMCG, HoReCa) gdzie kierowała pracą 40-osobowego zespołu.

W latach 2010 - 2014 jako Dyrektor w Cetrowet - Cezal (sektor medyczny) była odpowiedzialna za prowadzenie oddziału i realizację planów sprzedażowych, przetargowych. W firmie Over Group jako Dyrektor działu weterynaryjnego odpowiadała za zmianę ogólnopolskiej strategii sprzedażowej. Zarządzała pracą podległego zespołu handlowego i zespołu call center. Efektywnie zarządzała działaniami handlowymi w celu osiągania przez zespół ponadprzeciętnych wyników sprzedaży.

Wykształcenie:

Absolwentka Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu (kierunek zarządzanie i marketing), Uniwersytetu Warmińsko – Mazurskiego (kierunek: zarządzanie przedsiębiorstwem). Ukończyła studia podyplomowe w Wyższej Szkole Administracji i Biznesu, na kierunkach: „Life & Business Coaching” (2015-2016) oraz „Mediacje gospodarcze i pracownicze, negocjacje” (2017-2018).

Tematyka szkoleniowa:

  • Zarządzanie zespołem handlowym(Kompetencje Szefa Sprzedaży, Wizja pracy zespołu, analiza trendu zespołu; Określenie zasad współpracy w zespole, 1-sza rozmowa. SMART, Budowanie zaangażowania i motywowanie handlowców; Przejrzystość systemu wynagrodzeń, okresowy przegląd; Współpraca czy rywalizacja w zespole handlowym; Motywacja zewnętrzna i wewnętrzna; Coachingowy styl zarządzania (w tym cross-coaching); Komunikacja czyli wartość informacji zwrotnej; Badanie przyczyn niepowodzenia, model SCORE; Znaczenie i prowadzenie SF;  Zarządzanie poprzez wartości; Narzędzie zarządcze szefa sprzedaży; Asertywność czyli radzenie sobie z konfliktami w zespole; Sposób zwalniania nieodpowiednich pracowników).
  • Zarządzanie konfliktem w organizacji(w tym uwzględnienie techniki mediacji menedżerskiej)
  • Zarządzanie przez cele, MBO
  • Zarządzanie sobą w czasie( w tym techniki oraz definiowanie własnego stylu pracy)
  • Efektywna obsługa Klienta w sytuacjach trudnych i konfliktowych(komunikacja, techniki, NVC, definiowanie strategii uczestników w sytuacjach różnic, elementy i ćwiczenia w temacie stresu) lub inaczej Obsługa "trudnego" klienta.
  • Budowanie zaangażowania pracowników i motywacja.
  • Motywacja pracowników(z uwzględnieniem testu MindSonar)
  • Komunikacja w zespole czyli odświeżanie zespołu z testem MindSonar- tzw. F5
  • Prowadzenie rozmów rozwojowych z pracownikami, tzw. projekt LET'S TALK
  • Menedżer - coachem dla zespołu.
  • Skuteczna komunikacja w firmie (NVC, asertywność, komunikacja, negocjacje problemowe, konflikt, elementy mediacji)
  • Mediacje w biznesie
  • Asertywność w pracy menedżera
  • Informacja zwrotna w pracy menedżera
  • Efektywne przywództwo( z testem MindSonar)
  • Storytelling w sprzedaży
  • Sprzedaż relacyjna
  • Techniki zamykania, domykania klienta
  • Negocjacje problemowe i rozwiązywanie problemów